Archiwum

17.06.2018         USAMODZIELNIENIE KLUBU

Niemal przez 18. ostatnich lat naszej działalności byłyśmy Filią Świętokrzyskiego Klubu „Amazonki” przy Świętokrzyskim Centrum Onkologii w Kielcach. Po uzyskaniu „pełnoletności” postanowiłyśmy się usamodzielnić. Nasza nowa nazwa stowarzyszenia brzmi: SANDOMIERSKI KLUB ‚AMAZONKI’. W związku z powyższym otrzymałyśmy nowe numery: NIP – 864 1955 702, REGON – 380255197, KRS – 0000730182. Również nasza strona internetowa jest w trakcie przenoszenia na nowy serwer. Zapraszamy wkrótce pod adres: – www.amazonki.sandomierz.eu – amazonkisandomierz@gmail.com

14.12.2017   WIGILIA

Jak co roku przed Świętami Bożego Narodzenia organizujemy uroczyste spotkanie opłatkowe, na które zapraszamy znamienitych gości, a byli to: Burmistrz Sandomierza – Marek Bronkowski , jego zastępca – Katarzyna Zioło, przedstawiciele Starostwa Powiatowego, przedstawiciele jednostek samorządowych powiatu sandomierskiego oraz wszyscy ci, którzy nam pomagają i są przyjaciółmi Klubu. W miłej atmosferze przy wspólnym stole zastawionym pysznymi daniami wigilijnymi, składaliśmy sobie życzenia łamiąc się opłatkiem. Pani Ania Świerkula z „Bukieciarni” tradycyjnie już sprezentowała każdej z osób biorących udział w tym spotkaniu gwiazdę betlejemską (poinsecja), za co serdecznie dziękujemy.

25-26.11.2017  Andrzejko-Mikołajki

W ramach rehabilitacji psychiczno-fizycznej zrobiłyśmy sobie piękny prezent – wycieczka do Warszawy. Pierwszego dnia w OCH-TEATRZE byłyśmy na spektaklu (komedia) pt. „UDAJĄC OFIARĘ” – braci O. i W. Presniakow, w reżyserii Krystyny Jandy. Obsada dosyć duża (10) i doborowa, a zabawa wyśmienita. Natomiast następnego dnia z przewodnikiem zwiedzałyśmy letnią rezydencję ostatniego króla Polski (1764 – 1795) – STANISŁAWA AUGUSTA PONIATOWSKIEGO – „Łazienki Królewskie” , a w tym : Pałac na wyspie, Pałac Myślewicki, Oranżerię. Wrażenia piękne, jednak planujemy tam powrócić wiosną, aby w zielonych okolicznościach przyrody zwiedzać ogrody (chiński, modernistyczny, romantyczny), bądź posłuchać koncertu chopinowskiego.

09.11.2017  SPOTKANIE Z ONKOLOGIEM

W dniu 9 listopada br. w siedzibie Naszego Klubu odbyło się spotkanie z lekarzem onkologiem PIOTREM MIKULISZYNEM – specjalistą chemioterapii z Kliniki Onkologii Klinicznej Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach. Nadmienić należy, że Pan doktor prowadzi (raz w tygodniu) konsultacje onkologiczne w nowo otwartym konsultacyjnym gabinecie onkologicznym w Szpitalu Św. Ducha w Sandomierzu. Swoją obecnością zaszczycił nas również Burmistrz Sandomierza – Pan Marek Bronkowski. Podczas spotkania , w miłej atmosferze przy kawie, Pan Doktor wyczerpująco odpowiadał na -+zadawane pytania.

08.10.2017 „BIAŁA NIEDZIELA”

Już po raz drugi Burmistrz Miasta Sandomierza wraz z innymi podmiotami w budynku Urzędu Miejskiego zorganizował akcję „Biała Niedziela”, podczas której wykonywane były bezpłatne badania i konsultacje medyczne m.in: pomiar ciśnienia tętniczego, poziom cukru we krwi, badanie słuchu i in. Nasze koleżanki też tam były, gdzie uczyły samobadania piersi na fantomie.

07.10.2017 JASNA GÓRA

Jasna Góra to szczególne miejsce na mapie Polski dla wszystkich Polaków. Mieszka tam nasza Matka i Królowa Polski, to do Niej w każdą pierwszą sobotę października pielgrzymujemy z naszymi bliskimi, powierzając Jej nasze troski i radości naszej rodziny, znajomych, lekarzy, pielęgniarki i naszych opiekunów duchowych, a także tych, którzy od Nas odeszli do wieczności. Odbywa się to w czasie mszy, której przewodniczy nasz „Dziadek” – Biskup Antoni Długosz, nazywając nas swoimi wnuczkami i klejnotami w koronie Królowej Polski. Pełne wiary i nadziei wierząc w to, że nasze prośby zostaną wysłuchane, wracamy do domów wierząc, że w przyszłym roku spotkamy się ponownie z naszą Matką, Dziadkiem i koleżankami Amazonkami z całej Polski.

30.09.2017 MARSZ „PIER[W]SI W SANDOMIERZU

W minioną sobotę na Rynku Starego Miasta w Sandomierzu odbył się już 4. marsz „Pier[w]si w Sandomierzu”, poświęcony tym którzy odeszli, którzy walczą z chorobą, a także zachęcający do wykonywania badań profilaktycznych raka piersi jak również raka szyjki macicy. Uczestniczyły w nim członkinie naszego Klubu Amazonek, a także reprezentantki Klubów z Kielc, Ostrowca Św. i Staszowa. W marszu towarzyszyli nam nasi bliscy, przyjaciele, mieszkańcy Sandomierza. Byli też Burmistrz Miasta – Marek Bronkowski oraz jego asystentka – Katarzyna Zioło. Przy pięknej słonecznej pogodzie maszerowaliśmy cztery razy wokół Ratusza z udziałem Sandomierskiej Orkiestry Dętej. Marsz był połączony z akcją „Spacer po zdrowie – zaproś swojego lekarza”, który organizował MOSiR w Sandomierzu. Następnie na małej scenie przy Ratuszu wystąpiło trio wokalno-instrumentalne z Filharmonii Krakowskiej w składzie: Bernarda Grembowiec – sopran (nasza krajanka pochodząca z Polanowa), Elżbieta Król-Dryja – mezzosopran oraz Agnieszka Ignaszewska-Magiera – akompaniament. Artystki dały mini koncert arii operowych i operetkowych przy dużym aplauzie sandomierskiej widowni.

09-16.09.2017 ONKOREJS

Przez cały tydzień nasze Koleżanki Barbara Baryła i Ewa Węgrzyn pływały na „Zawiszy Czarnym” po Morzu Bałtyckim. Była to ogólnopolska wyprawa osób z chorobami nowotworowymi. A oto ich relacja: „Po siedmiu dniach żeglugi uczestniczki 4. OnkoRejsu wróciły do Gdyni. W sobotę 28 osób zeszło z pokładu „Zawiszy Czarnego”. Ta podróż ma pomóc wszystkim, których dopadła choroba. Pomaga spełniać marzenia i walczyć ze słabościami. Dała nam różne doświadczenia, poznałyśmy siebie bardziej. Rejs pozwolił zapomnieć o chorobie nowotworowej, nawiązałyśmy nowe znajomości i pokochałyśmy morze. Rejs dobiegł końca. Wracamy w komplecie. Było wiele emocji, zwłaszcza podczas sztormu. „Zawisza” mknął po falach prawie 11 węzłów. Fale uderzały o pokład, ale wszyscy byli pod wielkim wrażeniem. Nikt nie spanikował. Dzielni OnkoRejsowicze poradzili sobie ze sztormem, zalewaniem pokładu, pływaniem prawie na wszystkich żaglach, podawaniem posiłków na wielkim przechyle. Poradzili sobie z chorobą morską, ze stawianiem żagli, cumowaniem, wyskakiwaniem z „Zawiszy” na desancie, wejściu do portu na żaglach. Wspaniali, waleczni ludzie, którzy z każdej chwili chcą czerpać jak najwięcej”.

10.09.2017    OBRAZÓW

W ostatnią niedzielę w Obrazowie odbyło się XVIII Jabłkobranie – Europejskie Święto Jabłka. Organizatorzy zapewnili mnóstwo atrakcji m.in. Mistrzostwa Polski w piciu soku jabłkowego. Sandomierskie „Amazonki” również tam były prowadząc akcję profilaktyczną raka piersi. Rozdawały ulotki prozdrowotne oraz uczyły samobadania piersi na fantomie.

13.08.2017 WRZAWY ŚWIĘTO FASOLI

Amazonki z Sandomierza po raz pierwszy brały udział w uroczystości w zaprzyjaźnionej Gminie Gorzyce – w widłach Wisły i Sanu – gdzie San domierza do Wisły – „Święto Fasoli Piękny Jaś”. Tegoroczne wydarzenie tradycyjnie rozpoczął bieg o Puchar Prezesa Stowarzyszenia Producentów Fasoli Tycznej „Piękny Jaś”. Panie zmagały się w różnych konkurencjach. W części kulinarnej znakomite potrawy z „Jaśkiem w roli głównej”. Zdolności kulinarne pań przerosły oczekiwania jurorów, stoły uginały się pod wyśmienitymi potrawami z fasolą, były smalczyki, pasztety, pasty, sałatki, pierogi, kapusta z grochem, a nawet fasolowe torty i ciasta. Natomiast nasze koleżanki Amazonki promowały profilaktykę badań, przekonując, że rak to nie wyrok i można go wyleczyć, jeśli jest odpowiednio szybko zdiagnozowany. Lokalna społeczność była bardzo zainteresowana fantomem oraz chętnie korzystała z rozdawanych ulotek promujących badania profilaktyczne.

02.07.2017 Dwikozy Akcja Profilaktyczna

W pierwszą niedzielę lipca w Dwikozach odbyło się „XXII Wojewódzkie Święto Pomidora”. Wśród licznych stoisk handlowych i promocyjnych, było stoisko – namiot Sandomierskich Amazonek. Koleżanki prowadziły tam akcję profilaktyczną raka piersi. Rozdawały ulotki prozdrowotne oraz uczyły samobadania piersi na fantomie.

26.06.-01.07.2017   ONKOMARSZ

„ONKOREJS GRANICAMI POLSKI” Przez okres tygodnia nasze koleżanki z Klubu: Barbara Baryła,Teresa Jopek i Ewa Węgrzyn brały udział w „Onkomarszu”, trasa Nr 19 Muszyna – Barwinek, gdzie towarzyszyły im koleżanki z Gdańska, Warszawy,Poznania, Smerekowca. Trasa nie była łatwa, pokonywały ją w słońcu, pocie i błocie z różnymi przygodami. Niemniej jednak każda z nich była szczęśliwa pokonując problemy napotykane na każdym odcinku trasy. Każdy dzień był inny, piękniejszy od poprzedniego. Grupa była bardzo zgrana i zdyscyplinowana. Wspólnie rozwiązywały napotkane problemy.

02-04.07.2017 AMAZONKI W SZCZAWNICY

Przez okres 3. dni przebywałyśmy na wycieczce integracyjnej w Pieninach, a dokładniej w Szczawnicy i nie tylko… Zadanie „KREATYWNA OCHRONA ZDROWIA” zostało zrealizowane dzięki współfinansowaniu przez Starostwo Powiatowe w Sandomierzu, Urząd Miejski w Sandomierzu oraz Urząd Gminy w Dwikozach, za co serdecznie dziękujemy. Wyjazd miał na celu wypoczynek jak również promocję profilaktyki raka piersi dla mieszkańców Ośrodka w którym mieszkaliśmy. Program pobytu był bardzo ciekawy: spływ Dunajcem na pontonach !!!, wąwóz Homole, wycieczki piesze, rowerowe i in….. Długo i miło będziemy wspominać ten wyjazd.

25.06.2017    BIAŁA NIEDZIELA

Urząd Miejski w Sandomierzu wespół z różnymi organizacjami i instytucjami przeprowadził w pomieszczeniach swojego budynku akcję pt. „BIAŁA NIEDZIELA”. Mieszkańcy Sandomierza mogli tam skorzystać z bezpłatnych badań i konsultacji medycznych. Były tam również Koleżanki z Naszego Klubu, które przede wszystkim uczyły samobadania piersi na fantomie.

14.06.2017 MARSZ DLA ZDROWIA I ŻYCIA

ŚWIATOWY DZIEŃ KRWIODAWCY.

W środę z okazji Światowego Dnia Krwiodawcy przez Rynek Starego Miasta w Sandomierzu przeszedł marsz promujący ideę honorowego krwiodawstwa wśród lokalnej społeczności.Nie mogło więc tam zabraknąć Koleżanek z Naszego Klubu, które przyłączyły się aktywnie do tej szlachetnej idei promowania krwiodawstwa, jak również prowadziły profilaktykę raka piersi.

10.06.2017 FESTIWAL ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH

W sobotę na Rynku Starego Miasta w Sandomierzu odbył się Festiwal Organizacji Pozarządowych oraz Piknik Rodzinny. Była to okazja do zaprezentowania się organizacji pozarządowych działających na terenie miasta. Na rynku stanęły stoiska, przy których można było uzyskać wiele informacji na temat działalności danej organizacji wspierających i realizujących zadania związane z potrzebami społeczeństwa. Nie mogło więc zabraknąć tam stoiska Naszego Klubu, gdzie koleżanki promowały profilaktykę raka piersi.

05.06.2017   PIKNIK W LESIE

W piękny czerwcowy poniedziałek wyjechaliśmy rodzinnie na picnic do lasu, gdzie głównym celem była rehabilitacja na łonie natury. Pogoda była wyśmienita, humory dopisywały. Na świeżym powietrzu bardzo nam smakowała kiełbasa i kaszanka z grilla, którą doskonale przyrządził mąż jednej z koleżanek – Józef R. Natomiast Kaziu R. pięknie śpiewał i grał na akordeonie. Wyjazd ten mógł być zrealizowany dzięki wsparciu finansowemu przez Urząd Gminy w Obrazowie.

31.05.2017   AKCJA PROFILAKTYCZNA

ŚWIATOWY DZIEŃ BEZ TYTONIU – TYTOŃ ZAGROŻENIEM DLA ROZWOJU  W środę na Rynku Starego Miasta w Sandomierzu odbyła się akcja edukacyjna o następstwach używania tytoniu i wyborze zdrowego stylu życia wolnego od dymu tytoniowego. W tej szczytnej akcji brali udział: uczniowie z lokalnych szkół, przedstawiciele organizacji pozarządowych jak również mieszkańcy miasta. Nie mogło więc zabraknąć nas Amazonek, gdzie wszyscy razem braliśmy udział w marszu wokół Ratusza w towarzystwie Sandomierskiej Orkiestry Dętej. Ponadto nasze Koleżanki skupiły się na promowaniu profilaktyki nowotworowej, rozdając materiały edukacyjne w postaci ulotek prozdrowotnych, jak również uczyły samobadania piersi na fantomie.

27.05.2017   SKARŻYSKO-KAMIENNA

W ostatnią sobotę razem z naszym opiekunem duchowym – księdzem Tadeuszem Pawłowskim –  byłyśmy na pielgrzymce w Sanktuarium Matki Boskiej Ostrobramskiej w Skarżysku Kamiennej. Była to już XIX pielgrzymka, w której uczestniczą Amazonki z województwa świętokrzyskiego i nie tylko. Nasz wyjazd mógł dojść do skutku dzięki wsparciu finansowemu Urzędu Gminy w Obrazowie, za co serdecznie dziękujemy.

09.03.2017   WIZYTA MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA

W dniu 9 marca br.w sali obrad sandomierskiego Ratusza wzięłyśmy udział w spotkaniu z Marszałkiem Województwa Świętokrzyskiego – Adamem Jarubasem. Urząd Miejski reprezentowali Burmistrz – Marek Bronkowski oraz Pani Katarzyna Zioło.

Spotkanie dotyczyło przede wszystkim działalności naszego Klubu, a także profilaktyki raka piersi. Nasze Koleżanki miały okazję pochwalić się Marszałkowi swoimi osiągnięciami, talentami i in. Należy przyznać, że Pan A. Jarubas był pod wrażeniem tego co się dowiedział o nas, o naszych dokonaniach. Koleżanka Barbara Baryła jako jedyna z naszej grupy, we wrześniu br.będzie brała udział w „Onkorejsie”. Miała więc możliwość przedstawić władzom założenia-program tego przedsięwzięcia, jak również poinformować o problemach z jakimi spotyka się podczas przygotowań. Najtrudniej bowiem jest pokonać sferę finansowania tego rejsu.

07.06.2014    RÓŻOWA KARTKA

Ogólnopolski Dzień Przyjaciół Piłki Nożnej to piękna sportowa inicjatywa, która nie tylko przywołuje piłkarskie emocje, ale ma ten jeden niesamowicie ważny cel : wspólną walkę o życie i zdrowie kobiet. W tym roku połączona jest z akcją społeczną: „RAZEM WYGRYWAMY Z RAKIEM PIERSI”, która organizowana jest przy wsparciu 25 tys. Amazonek z całej Polski. My też włączyłyśmy się do tej akcji. W sobotę 7 czerwca podczas rozgrywek piłki nożnej juniorów, na stadionie Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Sandomierzu rozdawałyśmy „różowe kartki „(vide poniżej) sędziom, trenerom i zawodnikom, zarówno paniom, jak i panom. Chcemy w ten sposób uświadomić wszystkich, że rak piersi to nie wyrok. Zachęcić kobiety do wykonywania badań piersi, pozwalających na wczesne wykrywanie tej choroby. Aby jeszcze przed zakończeniem piłkarskich mistrzostw świata zdecydowały się na wykonanie takich badań. Naszym celem jest też angażowanie mężczyzn w profilaktykę raka piersi i pokazanie im, że zdrowie kobiety leży również w ich rękach.

02.06.2014    SPOTKANIE Z LEKARZEM B.CHARA

W dniu 02 czerwca 2014 r. w sali konferencyjnej Miejskiego Stadionu Sportowego MOSiR przy ul. Koseły 3a w Sandomierzu, odbyło się „otwarte” spotkanie z sandomierską lekarką-reumatolog Panią Barbarą Chara. Celem spotkania była prezentacja omawiająca zaktualizowane zalecenia EULARU (EUROPEAN LEAGUE AGAINST RHEUMATISM) dot. leczenia chorób zwyrodnieniowych stawów (ChZS) kolanowych, biodrowych oraz rąk. Tematyka prezentacji to m.in. definicja ChZS, charakterystyka chrząstki stawowej, omówienie czynników ryzyka, objawów klinicznych oraz leczenie  ChZS wg. zaktualizowanych zaleceń  EULARU. Według naszych spostrzeżeń, najlepszym jednak panaceum-remedium jest  PARACETAMOL. Dziękujemy bardzo serdecznie Pani doktor za interesujący wykład.

31.05.2014    SKARŻYSKO-KAMIENNA

Kolejny raz okazało się, że „Amazonki” to dziewczyny „do tańca i do różańca.” W dniu 31 maja 2014 r. już po raz 16. odwiedziłyśmy Matkę Boską Ostrobramską w Skarżysku-Kamiennej, polecając w swoich modlitwach – swoje rodziny, koleżanki i nas same. Po zakończonej mszy i odśpiewaniu Hymnu Amazonek, pojechaliśmy na obiad w trakcie którego były śpiewy i tańce. Droga powrotna upłynęła na modlitwie i śpiewie. Podczas tej pielgrzymki wzmocniłyśmy się duchowo.